Friday 1 September 2017

Binary Alternativ Indikator Meta Expert


Vad är binära alternativ. Binära alternativ är en typ av alternativ där avbetalningen är strukturerad för att vara antingen ett fast ersättningsbelopp om alternativet löper ut i pengarna eller ingenting alls om alternativet löper ut ur pengarna. Dessa typer av alternativ Skiljer sig från vanliga alternativ för vanilj och kallas även ibland alla alternativ eller digitala alternativ. Sanningen om binära alternativ. Binära alternativ har blivit mycket populära och lockar många nybörjare, som lättare handlar binära alternativ Än att göra verklig handel, eftersom positionshanteringen är utanför ekvationen De flesta känner att de har en kant eftersom de kan läsa tekniska diagram, men ignorera att korta prisrörelser är helt slumpmässiga och har inget att göra med teknisk analys. Alternativ Alternativ Har en utgångstid och därför lockar din vinst i två dimensioner pris och tid Oddsen för det framtida priset som ligger över det aktuella priset på en bestämd tid är alltid en 50 chans, Och därmed handel med binära alternativ är faktiskt spelande. Naturligtvis bör inte all användning av binära alternativ betraktas som spelande. Binära alternativ kan användas som försäkring för att säkra faktiska positioner i andra tillgångar, som guld, silver eller aktier, till exempel men gör inget misstag Trading binära alternativ utan en underliggande handelsstrategi är gambling. The matematiska sanning är att med hjälp av fasta 50-50 satsningar har mäklaren en kant och du måste vara rätt 55 för att din satsning ska ha ett neutralt förväntat värde I det långa loppet. Ingen kan, oavsett hur kunnig, konsekvent förutse vad ett lager eller råvara kommer att göra inom en kort tidsram. Kommer Apple-aktier att gå upp eller ner under de närmaste 10 minuterna, såvida det inte varit några viktiga meddelanden från Företaget, det finns inget sätt att ens gissa på det. De goda nyheterna. Den goda nyheten är att den binära alternativmarknaden låter dig hitta affärer med positivt förväntat värde, för inte alla spel har samma kostnad eller har samma payof F. Vill du satsa 25 och få betalt 75 för en framgångsrik myntflip Du borde definitivt, för din utbetalning överstiger oddsen för evenemanget och du skulle tjäna pengar på lång sikt Detta kan också uppnås på binärmarknaden, allt du Behovet är lite tålamod. Till exempel om marknadssynet är väldigt hausstarkt kan du hitta väldigt billiga säljalternativ direkt efter det att den aktuella fältet har öppnat. Det är inte ovanligt att se säljalternativ prissatta till 35 eller 40 strax efter öppning under en uppåtgående trend Det här är underbart, för att du kan satsa i en 50 50-händelse med 35 65 eller 40 60 payoff. Likaså är det inte ovanligt att hitta köpoptioner som prissätts till 35-40 om marknadsmässan är baisse. Dessutom finns det en Rimligt tidsfönster efter att baren har öppnat under vilken du fortfarande kan satsa med samma odds för att vara rätt 50. Den normala handeln är lönsammare än binär optionshandel men behöver mer kunskap eftersom näringsidkaren måste genomföra exitstrategin. Om du Är en nybörjare t Rader, jag rekommenderar dig att studera och lära dig att handla Starta här. Hur handlar du. Tradering med indikatorn Pz Binära alternativ är en bit kaka Indikatorn analyserar prisåtgärder mönster och visar viktig information längst upp till höger på diagrammet vid Bar stängning. Hur mycket ska du betala för ett köpalternativ. Hur mycket ska du betala för ett köpalternativ. Kan handeln fortfarande placeras. Ta en titt på några exempel nedan. Mer information. Indikatorn visar tidigare värden på diagrammet och Implementerar en relativ styr-oscillator som mäter den övergripande tendensen med hjälp av två glidande medelvärden om huvudlinjen ligger ovanför signallinjen, staplar tenderar att stänga över det öppna priset och vice versa. Dessutom är starka utbrott eller falska avbrott riktningsfaktorer att ha i Räkna, och visas på diagrammet genom ett drag till ljusstaken data. Frågor som ofta ställs. Denna indikator visar inte vilken riktning som ska handlas. Det är korrekt, det gör det inte. Du bör handla i båda riktningarna ge N möjlighet. Vilket är strejkfrekvensen för indikatorn. Det finns ingen strejkfrekvens Indikatorn beskriver inte vilken riktning som ska handlas, eftersom förutsäga resultatet av nästa stapel är omöjligt. Indikatorn visar hur mycket det är rimligt att betala för båda Samtal och säljalternativ Med tanke på möjligheten bör du handla båda riktningarna. Vad är oscillatorn för. Oscillatorn visar riktningen för alla staplar i diagrammet och två glidande medelvärden som visar marknadsutvecklingen Om huvudlinjen är över signallinjen, Marknaden är bullish och vice versa Du kan använda denna information för att göra diskretionära beslut. Du handlar binära alternativ. Nej, jag handlar inte binära alternativ Jag föredrar faktisk handel eftersom jag kan låta vinsten gå för dagar, veckor eller månader vid Mitt gottfinnande, 2 Jag har mycket mer kontroll över min handel och 3 Avkastningen på min personliga tid är mycket högre Men jag kan så småningom använda alternativ för att säkra mina positioner. Tillhörande produkter. Användbara indikatorer för nybörjare. Rticle är speciellt för nybörjare och för nya handlare i binära alternativ och i handelsbranschen kommer jag i allmänhet att dela med dig några väldigt användbara indikatorer som kan hjälpa dig att förbättra din handelsstil En del av dem är väldigt enkla och jag använder dem inte nu Men de hjälpte mig mycket i början av min handelsresa. Let's start. Zig Zag indicator. Den första indikatorn är mycket enkel och du kan hitta den i din metatrader-plattform. Det är zigzagindikatorn som kan hjälpa en handlare att se mer Rensa toppen och marknadens låga. Bärning är en enkel indikator som ger stöd och motståndsnivåer. Ritningsstöd och motstånd är ett måste för handel men många nybörjare har svårigheter. Så kan denna indikator hjälpa dem och lära dem var de stöder och Motståndsnivåer. Du behöver inte göra något svårt, bara installera den här indikatorn på din metatraderplattform och efter detta släpp den till din som du kan se i ovanstående diagram är de röda linjerna motstånd och t Hans blåa linjer är naturligtvis denna indi kan inte identifiera framtida SR-nivåer Det drar bara ett stöd eller ett motstånd som har hänt. Overbought och Oversold RSI och värdeschemat. För överköpta och överlämnade villkor har jag två indikatorer för att rekommendera dig Ett överköpt tillstånd är en Villkoret där tillgången är mycket högre från normala nivåer och kanske vi kommer att ha ett fall Oversold är det motsatta tillståndet En tillgång det är mycket lägre än de normala nivåerna och kanske kommer vi att få en möjlig ökning av att identifiera dessa två villkor du kan Använd en RSI-indikator från din metatrader-plattform eller en värdediagramindikator. RSI-värdediagram. I det här diagrammet, vilket är det tidigare diagrammet med barry, installerade jag båda till min metatrader-programvara. I RSI kan du lägga till från konfigurationen två nivåer One För överköpta villkor och en annan för överlåtna villkor Många näringsidkare använder för dessa två situationer nivån 70 för överköpta och nivån 30 för överlåtelse Du kan också använda 80 och 20 nivåer för Mer som du kan se i det här diagrammet i RSI vi har överköpt på höga och översulde vid låga. Värdetagramindikatorn gör samma jobb Gröna staplar är hausseartade och röda staplar är bearish. I denna indikator kan du också gix nivåerna. Många handlare använder 8 Och -8 lebels för extra överköpta och överlämnade situationer och 6 och -6 för mjukare situationer. Ny indikator. En väldigt viktig indikator för dina diagram är en nyhetsindikator Jag har inte en specifik nyhetsindikator för att rekommendera dig eftersom det finns så många ut Där och i allmänhet gör de samma jobb En nyhetsindivator visar dig om det finns nyheter för marknaden eller när vi kommer att ha nyheter. Även om din strategi inte är att handla nyheten borde du ha en sådan som att veta vilken tid det finns Är nyheter och håller sig borta från marknaden eftersom om du ignorerar nyheterna kan de förstöra dina affärer. Bollinger Bands. Mycket användbar och effektiv indikator skapad av John Bollinger. Det hjälper dig att identifiera stöd och motståndsnivåer. Det finns Ett enkelt glidande medelvärde, vanligtvis 20 perioder och två band upp och ner och de kan fungera som SR-nivåer för priset. Notera hur priset gör studsar i banden. Daily Pivots Indicator. Simple-indikator som beräknar och visar dig den dagliga Pivot Nivåer på marknaden Det är väldigt viktigt eftersom det finns SR många gånger på dessa nivåer. Harmoniska mönsterindikatorer. Harmoniska mönster är en avancerad lektion av teknisk analys och det måste spendera tid för att lära sig att rita dem. Det finns indikatorer som drar harmoniska mönster Automatiskt som eller om du är intresserad av harmoniska mönster men du kan inte rita dessa indier är en bra start Naturligtvis gör de fela uppskattningar många gånger men de kan hjälpa dig att börja rita dig själv. Ett hackert CRAB-mönster av KorHarmonics. From de mest Viktiga indikatorer Jag använder den varje dag av många anledningar, men främst för att identifiera studsar och omskolning Du kan hitta den i din metatraderplattform i dina ritverktyg Nivåer att lägga till är 38 2, 78 6 och 127 Alla de andra viktiga nivåerna finns redan i standardinställningarna. Förskjutande medelvärden. Jag skrev en artikel om glidande medelvärden och hur man använder dem. Det finns inget standard för inställningarna som jag sa många gånger jag berättade vilken inställning jag använder dig Kan göra din backtest och se vilka inställningar som är bäst för din strategi. Häftigaste prediktor för binära alternativ GRATIS .- Tillagd tidsförskjutning i timmar inmatningsparameter Det kommer att läggas till Servertid för att ge den position och utgångstid som visas i Alert-meddelandena Det kan vara negativt. - VIKTIG BUG-korrektion är positionen och utgångstiden som rapporterats i Alert-meddelandena INTE i GMT som felaktigt anges i tidigare versioner. De är i Server-tid, vissa servrar använder GMT, vissa gör inte. Beroende på användarvänligheten, har hon Kan nu ställa in den ovan beskrivna tidsförskjutningsparametern, som en mängd timmar att lägga till eller subtrahera om det är negativt för servertiden för att ge position och utgångstid i varningarna. Denna version är kompatibel med Helpi Ng Honest Predictor Optimizer Script v 1 2.- För att förbättra riskhanteringen har det maximala antalet konsekutiva förluster och medelvärdet av skillnaden mellan strejk och utgångspris på vinnande positioner lagts till i backtesting-rapporten - Varningar är nu Visas endast när backtesting-statistiken är åtminstone MODERATEL RELICABELT - Diagramtidsläckor, t. ex. helger är uteslutna från backtesting. Denna version är kompatibel med scriptet Helping Honest Predictor optimizer v 1 2.- Noggrannheten ökas ytterligare genom förbättringar av trendprognos och filtrering. Trend Prediksionsschema förbättras för högre noggrannhet Kortare tidsrambekräftelsestrategi är onödig och borttagen nu visas signalerna vid stängningstiden utan fördröjning och streckkursen sammanfaller nu med stängningspriset .- Kortare tidsrambekräftelsestrategi förbättrats - Tillagt Trend Prediction Mode Reversibel alternativ om Aktiverat kan trendprognosläget antingen trendförlängning eller trendåterföringskan Ändra när som helst så snart backtestnoggrannheten sjunker under 50 När detta händer, startar indikatorn igen och alla positioner omräknas. Om det är avaktiverat är trendprognosläget fixerat sedan början och kan inte ändras längre. Alternativet är tvingat aktiverat under testning Det nuvarande antagna läget rapporteras i kommentaren, såväl som i tidskriften när det ändras. - Mindre korrigeringar korrigeras. - Ett ytterligare alternativ läggs till för att dra streckpraxis - liten bugg korrigerad i trendsökningslogiken. Läs läs kommentar 7 Jag gjorde på 2015 04 28 at. Now det ger information om data läsfel från servern och bättre implementerar trend söklogik. Minor buggar korrigeras. Finns det också möjligheten att MT5 kommer att erbjuda det alternativ inom den närmaste framtiden. Enligt Fivos Georgiades Från MetaQuotes, i handelsmagasinet i april. Von unserer Seite wird der Handel med binren Alternativ nicht in MetaTrader 4 unterstzt Dies berättar om i Zukunft weiterhin so bleiben I MetaTrade R 5 ist geplant, den Handel med normala Alternativen är i mina versioner 5, men det är inte mycket att säga, binre Optionen zu handeln. Med andra ord, inga binära alternativ i MT4 eller MT5. Jag använder MT4 för att analysera marknadssignaler och För tillfället har jag manuellt gjort binära optioner med min mäklare på deras hemsida. För att testa signalerna om det är korrekt och ger vinst, skulle jag vilja automatisera denna analys och om det görs automatiska binära affärer som 60-sekundärhandel. Finns i MT4 Alla funktioner för att göra binära alternativ handlar som CALL PUT inställning också en utgångstid Det är uppenbart att detta är viktigt, speciellt när jag använder 60-sekundärhandel. Om MT4 erbjuder dessa funktioner, kan du veta en mäklare som tillhandahåller handel med MT4 och tillåter också Handla med binära alternativ. Och om dessa funktioner inte finns existerar du att det också skulle integreras i framtiden. Den Bino, jag behöver också den automatiska handeln som du nämnde Jag vet en bra mäklare som använder MT4 EA som binär Bro, se på Tachment Vad jag behöver är en extrafunktion som jag nämnde i anteckningsblocket i zip-filen. Jag hoppas att någon kunde hjälpa oss att lägga till den funktion som behövs. Notera förlåt, jag misslyckades med att bifoga en zip-fil Det visade sig inte. Jag använder MT4 till Analysera marknadssignaler och för närvarande har jag manuellt gjort binära alternativ handel med min mäklare på deras hemsida. För att testa signalerna om det är korrekt och ger vinst skulle jag vilja automatisera denna analys och om det görs automatiska binära affärer som 60 sekunders - trades Finns i MT4 kan funktioner som görs i binära alternativ handlar som CALL PUT-inställning också en utgångstid. Jag använder binära alternativ också och, som en tidigare C-programmerare, gillar jag att använda MQL för att automatisera mina signaltester. Tyvärr kunde jag inte För att hitta ett sätt att använda EAs och Strategitestaren för att testa mina indikatorer, så tog jag ställning till att bygga en MQL-ram för att efterlikna vad dessa verktyg gör men med utgångstider istället för TP SL-nivåer. För att testa min signalindikator SI, bygger jag en signalindikator SI Andra indikatorn - th Vid jag kallar backtestindikatorn BI - ringer SI via iCustom-funktionen och räknar hur många signaler ITM och hur många som är OTM för en förutbestämd utgångsdatodata sparas sedan i en CSV-statistikfil. Sedan använder jag ett skript för att starta BI Med förcykler av olika uppsättningar av inmatningsparametrar och utgångstider för att efterlikna EA-optimeringen tillgänglig i MT Det sista steget är analysen av CSV-statistikfilen med hjälp av Excel letar efter de bästa parametrarna När SI är fullt optimerad kör jag det I MT4 och använd dess signaler för att komma in manuellt BO på min mäklare site. For varje SI att testa behöver jag någon kodande ansträngning för att anpassa BI och manus till indikatorn, även om den allmänna strukturen förblir densamma. Har någon försökt en liknande strategi . Jag gillar att köra en binär EA på MT4 Jag vet inte hur man byter min normala EA för FX till en binär EA. Dos har någon redan en EA som körs på binärdiagrammet vid MT4 Iam intresserad av orderfunktionens utgång - tid och cetera. Måta någon Kan visa koden för ett test-EA. Tack på förhand. Välj inte dubbel inlägg, snälla radera ditt andra inlägg. Jag är inte säker på om det är okej att lägga till detta som mitt svar Moderator, snälla ge råd. Hej alla, jag använder direkt Fx dot com, australian Jag tror att de erbjuder binära alternativ inom MT4 och vad som i huvudsak händer är att F9-funktionen omvandlas till en Put-Call-funktion Paren blir också till instrument. Deras webbplats har all den funktionalitet du behöver. Det är från något de gör Med handelsverktyg fx dot com Den senare brukade göra dem som plugin-moduler tills Metaquotes klagade efter råd som behövs här. Om du är osäker, det verkar som om de har hittat ett sätt att bygga det nu. Allt spekulativt, men det fungerar för mig nu Väntar på handelsverktyg för att komma tillbaka på BOEA development. Metatrader 4 är en av de mest populära handelsplattformarna Vilken typ av tillgångar kan du ha med Metatrader - Forexpar - Varor - Index - Aktier Du kan ha alla ovanstående tillgångar men mest B Rokers erbjuder ett Metatrader 4-konto med Forex-par, bara Ibland erbjuder de guld och silver tillgångar med dem Å andra sidan erbjuder vissa mäklare som erbjuder aktier och index CFDs dig möjlighet att ha dessa aktier och index på din Metatrader-plattform, men Denna handelsplattform är bäst för valutor och inte för aktier eller index. Hur kan du få tillgång till Metatrader 4 Det är väldigt enkelt Öppna ett gratis demokonto med en plats Forex Broker Alla de stora företagen i branschen erbjuder gratis demokonton och du kan Registrera om cirka 2 minuter De ger dig ett användar-ID, ett lösenord och en server Efter din registrering med dem borde du ladda ner gratis Metatrader 4-programvara från deras webbplats Därefter ska du installera programvaran till din dator och du är redo Du öppnar Plattformen från ikonen på skrivbordet och fyll i de uppgifter som de gav dig innan. Ovanstående skärmdump är från Alpari Det här är inloggningsfönstret Efter din första inloggning, kolla på Spara kontoinformation På och du behöver inte fylla dina uppgifter om och om igen. Du öppnar bara Metatrader Alpari från skrivbordet och du får tillgång till diagrammen. Metatrader 4-handelsplattformen ser ut så här i huvudfönstret har vi våra diagram Kommer att öppna plattformen för första gången. Du kommer att se ovanstående diagram med standardinställningarna. Från menyn Arkiv eller från knappen under menyn Fil kan du lägga till nya diagram. Hur ställer du in ditt diagram. Se på det här diagrammet Det är enkelt Nätt diagram över EURUSD-valutapar Bild 3 Bild 4 Några detaljer Från den stora rektangeln som jag ritade ovanför huvudfönstret kan du ställa in din tidsram 1min, 5min, 15min, 30min, 1H, 4H, 1D, 1W och 1M de tillgängliga alternativen Som jag sa tidigare från knappen under menyn Arkiv kan du lägga till ett nytt diagram Nu titta på navigatorn Från de två rektanglarna som jag ritade kan du lägga till indikatorn i diagrammet Indikatorer, Anpassade indikatorer Du måste öppna hela menyn genom att trycka på För att se indikatorerna. Nu, I den här skärmdumpen ritade jag en ny röd rektangel för att visa några viktiga knappar. Från de tre första knapparna i denna rektangel kan du ändra din kartstil och jag pratar om priset. Barer, ljusstake och linje är tillgängliga alternativ Från de två följande knapparna Du har alternativen att zooma in eller zooma ut Från den sista knappen kan du ändra mallen på ditt diagram. Med högerklicka i diagrammet kommer du att se en ny meny Klicka på Egenskaper och du kommer att se det ovanstående fönstret från vilket du kan ändra Färger i ditt diagram I den här menyn ser du också andra alternativ som Skriv ut, Spara bild etc. Hur att ställa in dina indikatorer Om du vill lägga till en ny indikator i diagrammet kan du gå till navigatorfönstret, som jag sa tidigare, öppna Indikatorlistan, välj din indikator och släpp den till diagrammet Efter det här ser du detta fönster som handlar om indikatorns inställningar. I det här fallet väljer jag MACD Du kan ändra ingångarna, färgerna, nivåerna och visualiseringen när du Är klara klickar du på OK Diagrammet med MACD med standardinställningar Jag ändrade inte någonting. Basiska indikatorer Set-Ups Jag ska visa dig hur du ställer in. Uppge några grundläggande indikatorer på dina diagram. Du måste välja indikatorerna som jag sa tidigare Och släpp dem till dina diagram. RSI I det här fönstret kan du ändra RSI s inställningar direkt efter att du släppt det till ditt diagram Från Inmatningsmenyn kan du ändra RSI s-perioden Standardperioden är 14 dagar Från menynivåerna kan du lägga till nivåer I det här fallet, som du kan se, har jag lagt till 30 och 70 nivåer och jag ändrar färgröd Momentum Här har vi Momentum-indikatorn jag lagt till nivå 100 och jag ändrar färgen röd Från ingångarna kan du ändra perioden men jag kommer att lämna Som i detta fall 14 dagar. Sekkastisk Här har vi den stokastiska indikatorn Från de ingångar som du kan ändra KPeriod, DPeriod och Slowing jag lade till 20 och 80 nivåer från menyn Nivåer och jag ändrar nivåerna färg röd På denna skärmdump kan du se Ovanstående indikatorer i vårt EURUSD-diagram jag ha Ve 1 minuters tidsram Jag ritade en rektangel för att visa dig en knapp Med den här knappen kan du lägga till indikatorer och jag visar det här för att om du vill lägga till rörliga medelvärden är det bättre att göra det från den här knappen eftersom du har fler val. Vi har ett rörande medelvärde. Du kan ändra perioden, MA-metoden enkel, exponentiell etc, Applicera på stänga, höga, låga osv. Och färg. Tävlingar Nu ska jag visa dig hur man ritar i diagrammet jag talar om Stöd och motståndslinjer, trendlinjer, trianglar, Fibonacci osv. Något som jag glömde att säga tidigare är hur man tar bort indikatorerna. Ett sätt är högerklicka på indikatorn och klicka på radering. Ett andra sätt är högerklicka i huvudfönstret i diagrammet, klicka på indikatorlistan Från menyn Du kommer att se alla indikatorer och du kan radera indikatorn som du inte behöver mer. Support Resistance Från menyn Infoga gå till linjer och välj Horisontell linje Hitta en topp eller en botten och klicka på Du kommer att se ovanstående rad. Trendlinjer och trianglar Wit H på samma sätt som du kan lägga till trendlinjer Välj trendlinje hitta två toppar eller bottnar och länka dem med trendlinjen Om du har två trendlinjer som diagrammet nedan kan du skapa en triangel Från menyn Infoga, gå till Former och välj Triangeln Efter detta borde du klicka tre gånger, en i varje hörn av triangeln. Fibonacci I diagrammet ovan kan du se att jag drog Fibonacci-nivåer Från menyn Infoga, gå till Fibonacci och välj Retracement Efter det borde du hitta en trend eller En rörelse ändå För en downtrend dra från topp till botten och du kommer att se ovanstående diagram För en uptrend du borde göra motsatsen Dra från botten till toppen. I det här fönstret kan du se hur du byter Fibonacci Inställningar Högerklicka i huvudmenyn Diagramfönstret och välj Objektlista Hitta dina Fibonacci-nivåer och du kommer att se ovanstående fönster Du kan lägga till nivåer, ändra färg etc. Hur att lägga till anpassade indikatorer Nu ska jag visa dig hur du lägger till nya anpassade indikatorer på din handelsplattform Metrader 4 stöder MQL4 och ex4-filer för indikatorerna och tpl-filerna för mallarna. Det enklaste sättet att lägga till nya indikatorer måste du ha indikator s-filer, MQL4 eller ex4 ska kopiera filerna och klistra in dem i indikatormappen. Hur hittar du det här? Mapp C - Programfiler Metratrader Experts Indicators. How att lägga till mallar Kopiera tpl-filen och klistra in den i mallar-mappen C - Programfiler Metratrader Mall. Det andra sättet är att öppna Meta Editor från Verktyg-menyn, skapa en ny indikator och Kopiera klistra in koden Du kan se Meta Editor-fönstret nedan. Expertrådgivare och backtest Med expertrådgivare kan du ha automatiserade signaler till din handelsplattform Liksom indikatorerna bör du lägga till dem i den specifika mappen Ett annat viktigt val som du har med Metatrader 4 trading plarform är Den automatiska backtest. In det här skärmbildet kan du se en automatiserad backtest jag valde MT4 s Moving Average Expert Advisor, jag ställer in 6 dagar för backtesting för långa och korta positioner Efter Backtest kan du se resultat, rapporter, framgång osv. För att göra detta borde du dra en expertrådgivare till ditt diagram från navigationsfönstret Expert Advisors och efter det här högerklicket i huvudkartet, hitta Expert Advisors från menyn och välj Strategy Tester. Som du inser är Metatrader 4 en solid handelsplattform och ger dig många val och fördelar. Fråga dig fritt vad du vill.

No comments:

Post a Comment